Podróże po Europie

Gdzie spać w Padwie? Najlepsze obszary i polecane noclegi

Ostatnia aktualizacja: 9 marca 2024

Padwa należy do miast prostych do zwiedzania. Większość zabytków znajduje się w historycznym centrum i właśnie tam najlepiej skierować się w poszukiwaniu noclegu. Konkretne miejsce zależy przede wszystkim od naszego budżetu, preferencji oraz planu zwiedzania.

Wiele noclegów w dobrych cenach to pensjonaty lub apartamenty w historycznych kamienicach. Pensjonaty to najczęściej przerobione duże mieszkania lub rzadziej całe piętra. Nie zawsze dostępna będzie winda lub łazienka bezpośrednio w pokoju, więc czasem żeby się do niej dostać będziemy musieli wyjść na korytarz. Jeśli zależy nam na jak najniższej cenie, możemy rozważyć noclegi ze współdzieloną łazienką.

Gdzie najlepiej spać w Padwie?

Historyczne stare miasto

Chociaż historyczne centrum Padwy nie jest bardzo rozległe, powinniśmy pamiętać, że odległość pomiędzy skrajnymi atrakcjami może wynosić ponad 2 kilometry.

Za najważniejszy obszar historycznego centrum można uznać najbliższą okolicę pałacu Ragione (Palazzo della Ragione) oraz plac Signori (Piazza dei Signori), gdzie każdego wieczoru w okolicznych knajpkach przebywają tłumy. Minusem tej części Padwy jest fakt, że w dzień cała okolica jest zatłoczona miejscowymi (dookoła pałacu Ragione funkcjonuje targ miejski) i turystami. Mówiąc wprost - przez cały dzień bywa tu dość głosno.

W sercu historycznego centrum królują apartamenty oraz pensjonaty, które w wielu przypadkach mają dostęp do kuchni. Niestety, noclegi w tej okolicy należą do najdroższych. Nam udało się znaleźć niewielki apartament z kuchnią bez windy w dobrej cenie, więc mogliśmy przygotowywać sobie śniadania z lokalnych składników i spaliśmy w samym sercu Padwy.

Gdzie spać w Padwie w okolicy Pałacu Ragione?

Największą wadą noclegu w sercu miasta, oprócz wysokich cen, jest dostęp do parkingów. Prywatne pensjonaty nie posiadają własnych miejsc postojowych, a najbliższe, publiczne parkingi są znacznie oddalone i płatne - nawet 20€ za dzień.

Okolica placu Prato Della Valle i Bazyliki św. Antoniego

Jeśli szukamy tańszych noclegów, możemy skierować się na południe w kierunku słynnego placu Prato Della Valle. Nie ma tam już tylu urokliwych, wąskich uliczek i historycznej zabudowy, ale wciąż nie będziemy mieć problemu ze znalezieniem lokalnych knajpek i restauracji. Odległość z Prato Della Valle do pałacu Ragione to około 1,5 kilometra, czyli mniej więcej 20 minut drogi spacerem. Okolica ta obfituje również w zabytki - tuż obok znajdziemy Bazylikę św. Antoniego oraz zabytkowe opactwo benedyktynów Abbazia di Santa Giustina.

W tej części miasta, obok apartamentów i pensjonatów, funkcjonują również nieco większe hotele.

Gdzie nocować w Padwie w bliskiej okolicy Bazyliki św. Antoniego

• Bardzo dobre recenzje wśród gości zdobywa Hotel Canton dell'Orto, w którym nocuje wielu Polaków. Znajduje się on dosłownie kilka kroków od słynnej Bazyliki. Podczas naszej kolejnej wizyty w Padwie udało nam się tu zatrzymać w dobrej cenie i byliśmy bardzo zadowoleni - zarówno z komfortu, jak i lokalizacji. Warunki były zdecydowanie lepsze niż w prywatnym apartamencie, w którym spalismy w trakcie pierwszej wizyty. Ważna informacja dla czytelników poruszających się samochodem - hotel nie posiada własnego parkingu.
  • Liczne pozytywne opinie otrzymuje również Hotel Al Prato - znajduje się on kawałek dalej od Bazyliki, ale za to przy samym placu Prato Della Valle. Jego zaletą jest śniadanie wliczone w cenę.

Okolice dworca głównego - bardziej budżetowe noclegi w Padwie

Dla turystów szukających tańszych noclegów dobrym rozwiązaniem może być zakwaterowanie w okolicy głównego dworca kolejowego, skąd do pałacu Ragione dojdziemy w mniej niż 20 minut lub dojedziemy komunikacją publiczną w kilka minut.

Okolica nie zachwyca zabudową, ale pozwala na szybkie dostanie się na dworzec w przypadku porannego odjazdu lub wyjazdów do innych miast - z Padwy łatwo zaplanować chociażby zwiedzanie Wenecji, bo dojedziemy do niej w zaledwie 30 minut pociągiem!

Chociaż otoczenie dworca nie należy do najbardziej przyjemnych po zmroku, daleko mu do sprawiających wrażenie naprawdę niebezpiecznych dworców w największych włoskich metropoliach. Wielokrotnie odwiedzaliśmy dworzec wcześnie rano oraz wieczorem, i nigdy nie czuliśmy się specjalnie niekomfortowo w jego sąsiedztwie. Na pewno jednak cała okolica nie ma historycznego klimatu starego miasta w Padwie, więc jeśli Wam na nim zależy, lepiej polować na promocję w lepszej lokalizacji.

Padwa - gdzie spać w okolicy dworca głównego

• Dobrym budżetowym wyborem w tej okolicy jest Casa al Carmine - co ważne, jest on nieco oddalony od samego dworca, dzięki czemu będziemy mieć bliżej do centrum. Pokoje sa schludne, ale standard jest bardzo podstawowy. Sami planowaliśmy się w nim zatrzymać, ale udało nam się upolować promocję w apartamencie w centrum. Obiekt posiada prywatny, lecz płatny parking - ale jego ceny są niższe niż w centrum.
  • Wielu turystów decyduje się na nocleg w Hotelu Grand'Italia - jest to typowy budżetowy hotel we włoskim stylu w starszym budynku, ale jego secesyjny wystrój może części osób przypaść do gustu.
  • Klikając tutaj znajdziecie więcej noclegów w okolicy dworca

Skoro wiecie już, gdzie najlepiej spać w Padwie, zapraszamy do lektury naszego rozbudowanego przewodnika po tym mieście: Padwa - największe atrakcje oraz zabytki.

Cześć!

author

Cieszymy się, że udało Ci się dotrzeć do końca naszego artykułu i mamy nadzieję, że okazał się przydatny. Więcej informacji o naszym blogu znajdziesz na podstronie o nas.

W przypadku natrafienia na nieaktualne dane lub błędy prosimy o wiadomość - dane adresowe dostępne są w zakładce kontakt.

Aśka i Sławek - autorzy bloga Podróże Po Europie (podrozepoeuropie.pl)