Podróże po Europie

Gdzie spać w Bazylei? Najlepsze dzielnice i popularne noclegi

Data publikacji: 5 grudnia 2023

Bazylea w Szwajcarii należy do najciekawszych pod kątem turystyki miast w Europie. Zarówno miłośnicy zabytków z okresu średniowiecza, jak i entuzjaści sztuki znajdą tu coś dla siebie. Bazylea tak bardzo przypadła nam do gustu, że z przyjemnością odwiedziliśmy to miasto ponownie.

Chociaż w ostatnich latach różnice cenowe między Szwajcarią a innymi krajami europejskimi, w tym Polską, zmniejszyły się, wciąż jest to drogi kraj z perspektywy polskiego turysty. W naszym artykule, opierając się na doświadczeniach z dwóch wizyt, w sposób praktyczny odpowiadamy na pytanie: gdzie najlepiej nocować w Bazylei?

BaselCard - świetna inicjatywa turystyczna

Warto wiedzieć, że nocując w Bazylei, każdy turysta otrzymuje za darmo kartę BaselCard. Umożliwia ona bezpłatne korzystanie z transportu publicznego, w tym z autobusu kursującego z lotniska do centrum miasta. Ponadto, karta uprawnia do zakupu biletów do miejskich muzeów za połowę ceny. Dzięki BaselCard, nawet jeśli zdecydujemy się na zakwaterowanie poza ścisłym centrum, nie musimy martwić się o dodatkowe koszty transportu. Kartę otrzymamy przy zameldowaniu.

Stare Miasto (Altstadt)

Bazylea może poszczycić się jednym z najbardziej rozległych zabytkowych zespołów miejskich w Europie. Główne Stare Miasto, znajdujące się w części zwanej Wielką Bazyleą (Grossbasel), obfituje w zabytki, ekskluzywne cukiernie i sklepy z czekoladą, sklepy najdroższych marek oraz muzea. No i wszystko to znajduje się w zasięgu krótkiego spaceru!

Choć noclegi na Starym Mieście należą do najdroższych, możliwe jest znalezienie opcji "nieco" bardziej rozsądnych cenowo. Największą zaletą tej lokalizacji jest bliskość atrakcji i zabytków, jednak nam brakowało tam trochę bardziej lokalnego klimatu. Wszystko jest drogie i wydaje się ekskluzywne. Mimo to, jest to świetne miejsce na krótki pobyt, szczególnie dla osób z odpowiednio wysokim budżetem!

Bazylea - gdzie nocować na Starym Mieście?

• Motel One Basel - jedna z najbardziej rozsądnych cenowo opcji, oczywiście jak na lokalizację. Nocowaliśmy w obiektach tej niemieckiej sieci w Austrii i byliśmy bardzo zadowoleni. Jest to marka niskobudżetowa, ale pragnąca zapewnić gościom odpowiedni komfort. Obiekt mieści się obok Muzeum Historycznego, dosłownie kilka kroków od serca miasta.
  • SET Hotel.Residence by Teufelhof Basel - droższy, ale zapewniający świetny standard obiekt. Dawniej widząc takie ceny dostawaliśmy palpitacji serca, ale szukając niedawno noclegu w polskich metropoliach zauważyliśmy, że "skutecznie gonimy"!
  • Więcej propozycji na terenie Starego Miasta znajdziecie tutaj.
Wszystkiego o zwiedzaniu dowiecie się z naszego rozbudowanego przewodnika Bazylea - atrakcje, zabytki, ciekawe miejsca

Kleinbasel (Mała Bazylea) - po drugiej stronie rzeki

Mała Bazylea to obszar leżący po przeciwnej stronie rzeki. Co ciekawe, tereny położone bliżej nabrzeża są częścią Starego Miasta (Altstadt Kleinbasel), ale czym dalej, tym zabudowa staje się bardziej współczesna.

Nam Mała Bazylea bardzo przypadła do gustu, dlatego podczas drugiej wizyty zdecydowaliśmy się tam zatrzymać. Według nas jest to idealne miejsce do odpoczynku po dniu pełnym zwiedzania – można tam znaleźć restauracje, kawiarnie, sklepy i targi skierowane głównie do mieszkańców. W Kleinbasel spotkamy ludzi w różnym wieku, co sprawia, że każdy może znaleźć tu coś dla siebie. Niestety, na terenie dzielnicy znajduje się również znane centrum targowo-kongresowe Messe Basel, co powoduje wzrost cen noclegów podczas organizowanych tam imprez.

Co do bazy noclegowej - bliżej kompleksu targowego znajdziecie głównie duże, sieciowe hotele, ale szukając dalej na północ, więcej jest apartamentów, często od prywatnych właścicieli. Pamiętajcie też, że chcąc zapłacić mniej musimy również oddalić się od starówki Małej Bazylei, gdzie jest najdrożej.

Mała Bazylea jest dobrze skomunikowana ze Starym Miastem Wielkiej Bazylei. Jeśli nocleg znajduje się bliżej rzeki, można poruszać się pieszo, a w innych przypadkach – tramwajem. Warto też choć raz przekroczyć rzekę drewnianym statkiem, napędzanym nurtem wody, co samo w sobie stanowi nie lada atrakcję.

Gdzie spać w Bazylei - propozycje na obszarze Małej Bazylei

• My zatrzymaliśmy się w hotelu Essential by Dorint Basel City. Obiekt nie należy do tanich, ale oferuje świetne warunki, i można trafić czasem niezłą promocję.
  • Ciekawym pomysłem jest apartament o ciekawe nazwie Eine schöne Wohnung im Herzen von Basel, co można przetłumaczyć jako "piękny apartament w samym sercu Bazylei ;) Biorąc pod uwagę stosunek ceny do komfortu, jest to niezły wybór.
  • easyHotel Basel City - hotele sieci easyHotel, podobnie jak budżetowe linie lotnicze, oferują podstawowy możliwy standard, mało miejsca, brak obsługi, w tym automatyczny check-in. Z drugiej jednak strony są znacznie tańsze. Dwa razy spaliśmy w obiektach tej sieci jak byliśmy młodsi i specjalnie nie narzekaliśmy, ale dziś jednak oczekujemy czegoś o wyższym standardzie.

Okolice głównego dworca kolejowego - budżetowe noclegi w Bazylei

Podczas naszej pierwszej wizyty w Bazylei mieliśmy wczesny lot powrotny, a dodatkowo zależało nam na szybkim odbiorze karty Basel Card zaraz po przyjeździe. Dlatego zdecydowaliśmy się na nocleg w bliskiej okolicy głównego dworca kolejowego Basel SBB, gdzie swój przystanek ma autobus lotniskowy. Ta lokalizacja jest również doskonałym wyborem, jeśli przyjeżdżacie do miasta pociągiem.

W wielu europejskich miastach okolice dworców kolejowych nie zawsze są przyjazne, ale w Szwajcarii jest inaczej. Niezależnie od tego, czy przebywaliśmy na dworcu wcześnie rano, czy przechodziliśmy obok niego późnym wieczorem, nigdy nie czuliśmy się tam niepewnie. Ponadto, dworzec kolejowy Basel SBB ma bardzo dobrą lokalizację – można stamtąd pieszo dotrzeć do Starego Miasta w mniej niż 20 minut, lub skorzystać z transportu publicznego i być na miejscu w około 10 minut.

Bazylea - gdzie spać w okolicy dworca?

• Nasz wybór padł na ibis budget Basel City. Nocowaliśmy w hotelach tej sieci wielokrotnie w różnych krajach i musimy przyznać, że obiekt w Szwajcarii wyróżniał się pozytywnie. Należy jednak pamiętać, że hotele tej marki zazwyczaj oferują małe pokoje i bardzo małe łazienki, bez szczególnych udogodnień. Co jednak ważne, standard w nich jest przewidywalny, co jest ich zaletą. Jest on jednak położony kawałek za dworcem, więc spacer do centrum może zając nawet 30 minut. My woleliśmy korzystać z tramwajów.
  • Innym pomysłem na budżetowy nocleg jest Basel Backpack. Oferuje on pokoje z prywatną lub współdzieloną łazienką. W jego przypadku lepszy jest standard, ale nieco gorsza lokalizacja. Tuż obok obiektu znajduje się jednak przystanek tramwajowy.
  • Community Hostel & Lounge by Hyve Basel SBB - jeden z najlepiej ocenianych obiektów w okolicy dworca, ale oferuje on pokoje ze współdzieloną łazienką.

St. Alban - spokojna dzielnica na obrzeżach centrum

Do najbardziej spokojnych obszarów w szeroko rozumianym centrum miasta zalicza się dzielnica St. Alban. Trafiliśmy tam szukając zabytków i atrakcji, takich jak historyczna brama, kanały i muzeum papieru z młynem wodnym. Miejsce to nas jednak zauroczyło swoją atmosferą, dlatego wydaje się nam, że może być niezłym wyborem na nocleg.

Wybór obiektów noclegowych jest tu niestety ograniczony, a do tego ceny wcale nie są niskie. Warto jednak zawitać do St. Alban, nawet jeśli nie zdecydujecie się tam spać.

Gdzie nocować w Bazylei - propozycja w St. Alban

• Basel Youth Hostel - popularny hostel skierowany do młodszych gości. Zasady podobne jak w wielu innych miejscach tego typu: współdzielone łazienki, za niektóre rzeczy trzeba dopłacać. Różnicą jest jednak standard, który w przypadku tego obiektu jest bardzo wysoki.

Cześć!

author

Cieszymy się, że udało Ci się dotrzeć do końca naszego artykułu i mamy nadzieję, że okazał się przydatny. Więcej informacji o naszym blogu znajdziesz na podstronie o nas.

W przypadku natrafienia na nieaktualne dane lub błędy prosimy o wiadomość - dane adresowe dostępne są w zakładce kontakt.

Aśka i Sławek - autorzy bloga Podróże Po Europie (podrozepoeuropie.pl)