Podróże po Europie

Gdzie spać w Pizie? Polecane noclegi oraz najlepsze dzielnice

Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2024

Lotnisko w Pizie dla wielu turystów jest bramą do Toskanii oraz Ligurii, w tym do słynnego parku krajobrazowego Cinque Terre. Czasami samoloty z Polski do Pizy lądują jednak w środku nocy, a niektórzy z turystów chcieliby również dokładniej zwiedzić miasto, które w okresie średniowiecza było siedzibą potężnej republiki morskiej.

W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie noclegu w samej Pizie. Niestety, mimo że miasto nie należy do zbyt turystycznych (oczywiście z wyjątkiem słynnego Placu Cudów, na którym wznosi się słynna Krzywa Wieża), to ceny najlepiej ocenianych noclegów nie należą tu do budżetowych. Właśnie dlatego warto rozpocząć poszukiwania zakwaterowania odpowiednio wcześniej i obserwować sytuację, żeby nie przegapić najlepszych ofert oraz promocji.

Tak się złożyło, że my kilka razy mieliśmy okazję zatrzymać się na noc w Pizie. Korzystając z tych doświadczeń stworzyliśmy nasz przewodnik, którego celem jest odpowiedź na pytanie gdzie nocować w Pizie, aby nasz wyjazd był udany!

Nocleg niedaleko lotniska i głównego dworca kolejowego

Jeśli przylatujemy do Pizy późnym wieczorem i nie chcemy od razu łapać pociągu nocnego do innego miasta, wygodnym rozwiązaniem jest poszukanie zakwaterowania w okolicy głównego dworca kolejowego. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że jeśli nie mamy olbrzymiej ilości bagaży, to spacer z lotniska w okolice dworca nie powinien zająć nam więcej niż 15 minut. O czym warto wspomnieć, okolica dworca nie należy niestety wcale do budżetowych. Ponadto, sąsiadujące z nią uliczki bywają nieoświetlone i nie są specjalnie urokliwe.

Gdzie spać w Pizie w okolicy lotniska

• Sami szukając noclegu w okolicy pizańskiego lotniska najpierw sprawdzamy ceny i dostępność w Hotelu Moderno. Warunki są tam umiarkowanie dobre - podczas naszego pobytu było czysto i schludnie, choć nie najnowocześniej. Olbrzymim plusem tego obiektu jest fakt, że działa w nim całodobowa recepcja. Na miejscu bezpłatnie przechowamy też nasze bagaże w schowku w dniu wymeldowania. Pamiętajmy jednak, że najtańsze pokoje nie posiadają prywatnej łazienki! My sami wzięliśmy pokój z łazienką. Czytelnicy szukający większego komfortu powinni poszukać czegoś innego, ale pozostali mogą być zadowoleni z tego wyboru. Z drugiej jednak strony, jeśli nie planujecie rano wsiadać w pociąg, lepszym wyborem może być poszukanie czegoś o wyższym standardzie w historycznym centrum.
  • Wyższy standard, ale też wyższe ceny oferuje B&B La Stella. Mieści się on jednak przy wąskiej, bocznej uliczce, która jest słabo oświetlona po zmroku.
  • tu sprawdzicie inne noclegi w bliskiej okolicy lotniska

Nocleg w historycznym centrum

Jeśli naszym głównym celem jest zwiedzenie Pizy oraz skorzystanie z bogatej oferty kulinarnej tego miasta, trudno o lepsze miejsce na znalezienie noclegu niż historyczne centrum po północnej stronie rzeki Arno. To właśnie tam zlokalizowane są największe atrakcje Pizy, a także liczne knajpki oraz najciekawsze opcje noclegowe. Pozostając w historycznym centrum wszędzie dojdziemy pieszo i będziemy mieć niedaleko do dworca, skąd ruszymy w dalszą drogę. Łatwo też dostaniemy się stąd na lotnisko w Pizie.

Co ciekawe, ostatnio szukając zakwaterowania w Pizie udało nam się łatwiej znaleźć budżetowy nocleg w historycznym centrum niż w okolicy dworca (choć oczywiście średnia cen na starówce jest znacznie wyższa). Ponadto, w tej części miasta nierzadko może udać nam się znaleźć lepszy stosunek ceny do standardu, czyli może zapłacimy nieco więcej, ale za o niebo wyższy komfort!

Gdzie nocować w Pizie - historyczne centrum

• Do najlepszych wyborów w tej części miasta należy Time Out - podobnie jak wiele obiektów w Pizie posiada on zarówno pokoje ze współdzieloną, jak i prywatną łazienką. Pokoje z prywatną łazienką należą do drogich, ale nie raz widzieliśmy w nim ceny promocyjne niższe o połowę przy rezerwacji pokoju bez możliwości odwołania. Za to w przypadku pokoi z łazienką współdzieloną, można je uznać za budżetowe.
  • Do najbardziej budżetowych opcji należy We Love Tower. Obiekt położony jest na obrzeżach centrum i oferuje samodzielny check-in, ale cenowo potrafi być bardzo atrakcyjny. Warunki również są niezłe.
  • Pensjonat Helvetia Pisa Tower jest przykładem dobrze ocenianego i tańszego obiektu, który oferuje porządny standard i zlokalizowany jest kilka kroków od Krzywej Wieży. Dostępne są w nim dwa typy pokojów: tańsze ze współdzieloną łazienką i droższe z prywatną. Dobrze kosztowo wychodzi pokój trzyosobowy.
  • Więcej opcji znajdziecie korzystając z tej strony - po wejściu najlepiej otworzyć widok mapy i sprawdzić skupisko ofert na północ od rzeki Arno lub w jej okolicy.
Wskazówka praktyczna: Osoby podróżujące samochodem powinny upewnić się, czy wybrany przez nie obiekt posiada miejsca parkingowe. W Pizie obowiązuje strefa ZTL, limitująca wjazd do centrum. Z jej powodu część turystów decyduje się na dalsze noclegi, w obiektach posiadających własne parkingi.

Nocleg poza historycznym centrum

Szukając bardziej budżetowej opcji noclegowej możemy skierować się trochę dalej od historycznego centrum. W dalszych zakątkach Pizy nie ma co prawda aż tak wielu hoteli, ale chociażby na wschód od historycznego centrum znajdziemy kilka obiektów typu B&B - a właściwie mieszkań w blokach lub całych pięter przerobionych na opcje noclegowe. Niestety, różnice w cenach pomiędzy centrum a obrzeżami nie są wcale tak duże i może się zdarzyć nawet tak, że najtańsze noclegi w dalszej części Pizy mogą być droższe od pojedynczych obiektów w sercu turystycznego centrum.

Jeśli szukamy noclegu poza centrum i nie mamy samochodu, najważniejszym czynnikiem powinna być odległość od przystanku którejś z linii autobusowych kursujących do centrum.

Warto wiedzieć! W wielu przypadkach nasza podróż będzie składała się z dwóch kroków - najpierw dojedziemy na dworzec główny, gdzie przesiądziemy się w kolejny autobus, który zawiezie nas do głównych atrakcji.

Problemem może być fakt, że niektóre linie kursują stosunkowo krótko, więc sugerujemy dokładne sprawdzenie możliwości dojazdowych do wybranego noclegu w późniejszych godzinach, aby nie okazało się, że jedyną opcją jest taksówka. My najczęściej rozkłady oraz możliwości dojazdu w Pizie sprawdzaliśmy korzystać z aplikacji moovit.

Gdzie spać w Pizie poza centrum?

• W miarę blisko centrum działa popularny i dobrze oceniany hotel Hotel Repubblica Marinara. Do Krzywej Wieży dojedziemy od niego w około 30 minut autobusem z przesiadką na dworcu głównym. Sam dworzec z kolei oddalony jest o około 25 minut pieszo lub 7 minut autobusem od hotelu. Obiekt posiada również bezpłatny parking.
  • Przykładem bardziej budżetowej opcji jest apartament w bloku mieszkalnym o nazwie Daglingegneri. W nieco ponad 30 minut dojedziemy stąd w okolice Krzywej Wieży - do wyboru mamy skorzystanie z przystanku niedaleko bloku i przejazd z przesiadką lub przejście 850 m do dalszego przystanku, skąd dojedziemy bezpośrednio. My sami zatrzymaliśmy się w tej okolicy podczas pierwszych odwiedzin Pizy, bo trafiliśmy na fajną ofertę i byliśmy zadowoleni, choć oczywiście dojazdy dały się nam trochę we znaki. Za to oszczędności mogliśmy przeznaczyć na smakowanie tutejszej kuchni :-)
  • Aby znaleźć inne noclegi poza centrum możemy wejść na stronę ze wszystkimi noclegami w Pizie, wybrać interesujące nas daty, a następnie otworzyć widok mapy i przesunąć obszar w lewo.

Cześć!

author

Cieszymy się, że udało Ci się dotrzeć do końca naszego artykułu i mamy nadzieję, że okazał się przydatny. Więcej informacji o naszym blogu znajdziesz na podstronie o nas.

W przypadku natrafienia na nieaktualne dane lub błędy prosimy o wiadomość - dane adresowe dostępne są w zakładce kontakt.

Aśka i Sławek - autorzy bloga Podróże Po Europie (podrozepoeuropie.pl)