Podróże po Europie

Gdzie spać w Dublinie? Najlepsze dzielnice i polecane noclegi

Ostatnia aktualizacja: 14 marca 2024

Szukanie noclegu w Dublinie, o ile nie posiadamy bardzo zasobnego portfela, jest zadaniem trudnym. Ceny jak na Europę są bardzo wysokie, a wybór prawdziwie budżetowych noclegów w ścisłym centrum ograniczony jest głównie do wieloosobowych sal w hostelach lub w najlepszym wypadku do pokoi ze współdzieloną łazienką.

Na szczęście znalezienie noclegu dalej od centrum nie będzie problemem logistycznym, o ile w okolicy funkcjonuje często kursująca linia autobusowa. Te mają w Dublinie niemało przystanków, ale wiele z nich jest na żądanie - wracając do hotelu musimy pilnować naszego przystanku i wcześniej nacisnąć guzik stop.

Przez Dublin przejeżdża też kolej podmiejska DART (Dublin Area Rapid Transit). Jeśli zależy nam na odwiedzeniu Zatoki Dublińskiej, możemy poszukać noclegu niedaleko jednej ze stacji. Koleją DART dojedziemy też z niektórych dalszych obszarów Dublina do centrum.

W jakich dzielnicach spać w Dublinie?

Nie ma sensu się oszukiwać - dla wielu turystów z Polski nocleg w historycznym centrum Dublina, zwłaszcza w sezonie letnim, może być za drogi. Na szczęście szeroko rozumiane centrum Dublina nie jest duże i większość turystów może poruszać się po nim pieszo - nawet znajdując zakwaterowanie na jego obrzeżach, największe atrakcje Dublina będziemy mieć w zasięgu około 30 minutowego spaceru.

A gdzie nocować w Dublinie w historycznym centrum? Poniżej przedstawimy Wam dwa nasze ulubione zakątki z krótką charakterystyką. Następnie przejdziemy do bardziej budżetowych dzielnic mieszkalnych oraz mniej oczywistych pomysłów.

Temple Bar

Ten położony w samym sercu centrum Dublina legendarny kwartał słynie z trwającej do późnych godzin nocnych imprezowej atmosfery oraz wielu modnych miejsc do odwiedzenia w ciągu dnia. Temple Bar spodoba się imprezowiczom, ale reszta turystów może nie być zachwycona hałasem i stresującymi wieczornymi powrotami - po zmroku po całej okolicy, a już szczególnie w weekendy, chwiejnym krokiem przemieszcza się wielu podpitych mieszkańców i turystów.

Gdzie spać w Dublinie - Temple Bar

• Staycity Aparthotels Dublin Castle - jeden z najlepiej ocenianych obiektów, posiadający pokoje z aneksem kuchennym. Cena jest jednak wysoka! Staycity to marka obiektów noclegowych oferująca zakwaterowanie będące połączeniem pokoi hotelowych i apartamentów.
  • EZz Dublin - obiekt o znacznie niższym standardzie, ale jednocześnie z bardziej budżetowymi (jak na okolicę!) cenami. Najwięcej gości narzeka na hałas z sąsiednich pokoi. W takim przypadku godzimy się na kompromis odnośnie warunków lub szukamy miejsca dalej od centrum.
  • tu znajdziecie więcej noclegów na obszarze Temple Bar.
Wskazówka praktyczna: W przypadku najtańszych i słabo ocenianych noclegów powinniśmy liczyć się ze słabymi warunkami: wilgocią, niewygodnym łóżkiem czy hałasem z ulicy bądź sąsiednich pokoi. Czasami jednak trzeba się z tym pogodzić, aby spać w Dublinie w samym centrum.

St Stephen's Green - bliższa i dalsza okolica słynnego parku

Innym gwarnym obszarem Dublina jest okolica parku St Stephen's Green, a dokładniej najbliższe zakątki przechodzącej tuż obok ulicy Grafton (Grafton Street). Ulica Grafton przepełniona jest sklepami, kawiarniami i restauracjami, a do tego prawie zawsze jest na niej gwarno oraz głośno. W okolicy znajdziemy jednak również miejsca spokojniejsze i mniej imprezowe.

Sam park jest swoistą oazą zieleni praktycznie w samym centrum miasta i może być odskocznią od okolicznych tłumów, chociaż głównie rano - w dzień przebywa w nim wielu mieszkańców. Bez problemu dojdziemy stąd wszędzie pieszo. Nocowaliśmy tu podczas naszych pierwszych odwiedzin Dublina i był to świetny wybór jeśli chodzi o lokalizację.

Dublin - gdzie spać w okolicy St Stephen's Green

• Do dobrze ocenianych obiektów, które cenowo łapią się jeszcze do kategorii drogich ale w zasięgu, należy Harrington Hall. Leży on na południe od parku St Stephen's Green. Znajduje się on jednak dość blisko gwarnych ulic oraz posiada większość wad starego irlandzkiego budynku.
  • Znajdź inne noclegi w okolicy
Dlaczego sprawdzanie komentarzy negatywnych jest ważne... My sami zatrzymaliśmy się w jednym z tańszych hoteli kawałek na południe od parku, ale na miejscu okazało się, że tuż za ścianą mieliśmy bar z muzyką na żywo, więc na własnej skórze przekonaliśmy się jak ważna jest wcześniejsza weryfikacja obiektu!

Phibsborough i Drumcondra - nieco tańsze noclegi na północ od rzeki Liffey

Skoro wiemy już gdzie nocować w Dublinie przy nieograniczonym budżecie, nadszedł czas na pomysły bardziej przyjazne dla naszego portfela. Chcąc wydać mniej najlepiej skierować swoje poszukiwania na północ od rzeki Liffey, do położonych kilka kilometrów od historycznego centrum dzielnic mieszkalnych. Do najlepszych wyborów należą słynąca z wiktoriańskiej zabudowy Phibsborough oraz poprzemysłowa Drumcondra. Ta druga nie jest co prawda tak zadbana jak historyczne centrum, ale za to na jej terenie znajdziemy więcej pubów i lokali gastronomicznych z cenami dostosowanymi bardziej do możliwości finansowych zwykłych miejscowych, a nie tylko bogatych turystów i dublińskich białych kołnierzyków z największych korporacji.

Naszym zdaniem obszar na północ od rzeki jest dobrym miejscem na nocleg - sami się tam zatrzymaliśmy przy kolejnym pobycie, ponieważ w centrum nie mogliśmy znaleźć nic w naszym zasięgu finansowym oraz oferującego dobre warunki. W przypadku Drumcondra do centrum dostaniemy się pociągiem DART lub autobusem, a z Phibsborough głównie autobusem lub pieszo. Po obu dzielnicach sporo spacerowaliśmy i zawsze czuliśmy się komfortowo.

Chociaż w tej części miasta również nie jest tanio, w cenie kiepskiego noclegu w centrum otrzymamy tu zauważalnie bardziej komfortowe warunki.

Gdzie nocować w Dublinie na północ od rzeki Liffey

• Student Homes Residence (Phibsborough) - obiekt ten posiada jedną z najlepszych relacji ceny do jakości w tej części Dublina. Kilka minut spacerem znajduje się przystanek autobusowy, ale do historycznego centrum dojdziemy w około 30 minut spacerem.
  • Gardiner House (Phibsborough) - popularny obiekt z przystępnymi cenami, który w swojej ofercie posiada pokoje zarówno z prywatnaą, jak i współdzieloną łazienką. Jest to wybór typowo budżetowy, gdzie możemy zatrzymać się w rozsądnej jak na stolicę Irlandii cenię, ale warunki są dalekie od luksusowych. W cenę noclegu wliczone jest śniadanie.
  • 62 Drumcondra Road Lower Apartments (Drumcondra) - bardzo dobrze oceniany prywatny pensjonat z podstawowym aneksem, położony dwie minuty od stacji pociągów podmiejskich. W okolicy działa wiele lokali gastronomicznych.
  • Egan's Guesthouse (Drumcondra) - pensjonat położony nieco dalej wgłąb dzielnicy, który nie dość, ze zbiera bardzo dobre recenzje, to poza sezonem potrafi oferować noclegi w cenie zbliżonej do 100 Euro za dobę. Około 600 m od obiektu znajduje się stacja kolejki podmiejskiej Drumcondra.
  • tu znajdziecie więcej noclegów obszarze dzielnicy Drumcondra
W południowej części dzielnicy Drumcondra stoi najważniejszy stadion w Irlandii - Croke Park - gdzie odbywają się rozgrywki sportów gaelickich.

Docklands - nowoczesne oblicze Dublina

Docklands to obszar położony w centrum, gdzie swoje siedziby mają największe korporacje działające w Irlandii. Po północnej stronie rzeki Liffey znajduje się Międzynarodowe Centrum Finansowe, a po stronie południowej, wokół Wielkiego Kanału (Grand Canal), rozlokowane są korporacje związane z technologią.

W ciągu dnia spotkamy tu głównie pracowników pobliskich firm, a wieczorem (czasem już nawet po godzinie 18:00) teren trochę zamiera. Jeśli szukamy ciszy i spokoju, a dodatkowo mamy odpowiedni budżet, ta okolica może być dla nas idealna. Dla niektórych czytelników zaletą może być to, że w nowoczesnych wieżowcach nie występuje wilgoć znana z historycznych budynków. Nawet jeśli nie zamierzamy tu zostać na noc, warto tędy pospacerować i zobaczyć, w jaki sposób odmieniono dawną portową część miasta.

Gdzie spać w Dublinie - Docklands

• Staycity Aparthotels City Quay - apartamenty hotelowe wspomnianej już sieci, mieszczące się w nowoczesnym budynku. W sezonie jest bardzo drogo, ale poza sezonem można zatrzymać się tu w rozsądnej jak na Dublin cenie.
  • Nieco dalej od rzeki odnajdziemy hotel The Samuel, posiadający w swojej ofercie nowocześnie urządzone pokoje. Również nie jest to tania opcja.

Ballsbridge - południowe obrzeża Dublina dla poszukujących sennej atmosfery

Na południowy wschód od centrum rozciąga się dzielnica Ballsbridge, na obszarze której króluje niska wiktoriańska zabudowa oraz spokojna atmosfera, szczególnie w porównaniu z tłocznym i gwarnym centrum. Z wyjątkiem stadionu Aviva nie ma tu specjalnych atrakcji turystycznych. W okolicy znajdziemy za to ciszę i spokój, rzekę Dodder wzdłuż której możemy pospacerować, a także trochę lokali nastawionych na miejscowych. Ballsbridge słynie też jako ulubione miejsce lokalnych artystów oraz dzielnica ambasad. Minusem tej części Dublina sa jednak ceny, które nie odstają specjalnie od centrum!

Gdzie nocować w Dublinie - Ballsbridge

Wskazówki praktyczne: Z Ballsbridge bez problemu dostaniemy się do centrum autobusem, przez dzielnicę przejeżdża także pociąg DART. Trudniej może być pieszo, w zależności od lokalizacji hotelu dojście do centrum może nam zająć nawet do 60 minut. Przed wyborem noclegu upewnijmy się, czy niedaleko znajduje się przystanek komunikacji.

Budżetowe noclegi w Dublinie

W Dublinie trudno o typowe budżetowe noclegi w przypadku samodzielnych pokoi z prywatną łazienką, które są dobrze oceniane. Jeśli zależy nam na niższej cenie musimy pójść na pewne ustępstwa. Tańsze są pokoje ze współdzieloną łazienką oraz łózka w pokojach wieloosobowych.

W przypadku noclegów w pokojach wieloosobowych możemy przyjąć założenie, że czym bliżej centrum, tym prawdopodobnie spotkamy w takim pokoju większą liczbą przyjezdnych nastawionych głównie na poznawanie imprezowych uroków stolicy Irlandii.

Jeśli lot powrotny mamy rano lub przylatujemy bardzo późno, możemy rozważyć spędzenie nocy na lotnisku zamiast wynajmowania hotelu. Niestety, od jakiegoś czasu nie ma co liczyć na wygodne rozłożenie się wewnątrz restauracji sieci McDonald's.

Baza noclegowa

Dublin jest nie tylko miastem słynącym z rozrywki, ale też jednym z ważniejszych centrów biznesowych w Europie. Oznacza to, że występuje tu wiele różnych typów noclegów: drogie hotele sieciowe, małe hoteliki, hostele, pensjonaty B&B i apartamenty.

Turyści zatrzymują się raczej w hostelach czy pensjonatach działających w historycznych budynkach. W części z nich nie będzie windy i na górne piętra prowadzić będą mało wygodne schody. Innym problemem historycznej zabudowy jest wilgoć - szczególnie podczas miesięcy zimowych w pokojach może być po prostu zimno. Najlepiej sprawdźmy komentarze turystów przebywających w wybranym hotelu w tym samym okresie. Jest to problem, z którym spotkało się wielu turystów podróżujących do Irlandii lub Wielkiej Brytanii.

Naszym zdaniem, jeśli posiadamy skromniejszy budżet, lepiej poszukać dobrze ocenianego pensjonatu niż słabo odbieranego hotelu - warunki mogą być diametralne różne na korzyść tego pierwszego. Co ciekawe, pensjonatom i domom gościnnych w Irlandii również przydzielane są gwiazdki.

Cześć!

author

Cieszymy się, że udało Ci się dotrzeć do końca naszego artykułu i mamy nadzieję, że okazał się przydatny. Więcej informacji o naszym blogu znajdziesz na podstronie o nas.

W przypadku natrafienia na nieaktualne dane lub błędy prosimy o wiadomość - dane adresowe dostępne są w zakładce kontakt.

Aśka i Sławek - autorzy bloga Podróże Po Europie (podrozepoeuropie.pl)