Podróże po Europie

Gdzie spać w Larnace? Najlepsze miejsca i polecane noclegi

12 stycznia 2024

Larnaka, dzięki bliskości lotniska, zyskała sporą popularność wśród turystów. Nam miasto to przypadło do gustu, dlatego spędziliśmy w nim kilka dni, a następnie wróciliśmy na chwilę podczas kolejnego pobytu na Cyprze. W tym czasie poznawaliśmy atrakcje Larnaki, poszukiwaliśmy lokalnych specjałów kulinarnych oraz odkrywaliśmy miejsca poza utartym szlakiem.

W naszym artykule, opierając się na doświadczeniach zdobytych podczas pobytu w tym nadmorskim mieście, doradzamy naszym czytelnikom, gdzie najlepiej zatrzymać się w Larnace, aby ich wyjazd był udany.

Więcej informacji o szukaniu noclegu na Cyprze znajdziecie w naszym przewodniku Gdzie spać na Cyprze?

Centrum, w okolicy plaży Finikoudes

Larnaka stanowi połączenie miasta średniej wielkości i kurortu wakacyjnego. Znajdziemy tu zarówno sporo historycznych zabytków, jak i obszar nadmorski, który przypomina charakterem miejscowości letniskowe nad Bałtykiem.

Jeśli chcecie połączyć zwiedzanie z wypoczynkiem, najlepszym wyborem będzie znalezienie noclegu w odległości krótkiego spaceru od głównej plaży miejskiej Finikoudes, wzdłuż której rozciąga się nadmorska promenada. Musimy jednak szczerze przyznać, że nie jesteśmy wielkimi fanami obszaru bezpośrednio przy promenadzie, gdzie dominują amerykańskie sieci fast food i panuje mało lokalna atmosfera. Naszym zdaniem, warto rozważyć poszukiwania noclegu nieco dalej na zachód, aby uniknąć największego zgiełku.

Larnaka - gdzie spać? Propozycje w odległości spaceru od plaży Finikoudes

• Każdemu czytelnikowi, który szuka rozsądnego standardu w dobrej cenie, polecamy Lakis Court, gdzie sami spaliśmy. Oferuje on sporawe apartamenty wyposażone w aneks kuchenny, blisko części nadmorskiej oraz historycznego starego miasta. Nie ma tu luksusów, ale wszystko rekompensuje cena oraz lokalizacja.
  • Leonardo Boutique Hotel - czytelnicy o większych wymaganiach powinni sprawdzić ofertę hotelu sieci Leonardo, który oferuje wysoki standard oraz śniadanie wliczone w cenę noclegu. Obiekt posiada też otwarty basen. Mamy dobre zdanie o tej sieci i ich koncepcie na butikowe hotele - mieliśmy okazję już spać w ich obiektach i byliśmy usatysfakcjonowani.
Wskazówka: Wiele obiektów noclegowych w Larnace nie dysponuje własnymi miejscami parkingowymi. Jeśli planujecie wynająć samochód, upewnijcie się, że będziecie mieli gdzie go zaparkować. Jeżeli Larnaka jest Waszą bazą noclegową, rozważcie wypożyczanie samochodu tylko na konkretne dni według potrzeb - na przykład od 10:00 do 19:00 - zamiast na cały pobyt. Niektóre lokalne, rodzinne wypożyczalnie na to pozwalają.

Skala - dawna dzielnica turecka

Interesującym wyborem na nocleg może być Skala, położona na południe od centrum dawna dzielnica turecka, gdzie zachowało się kilka zabytkowych budynków oraz dawny układ urbanistyczny. Do atutów tego miejsca należy odległość spaceru do największych atrakcji Larnaki, sąsiedztwo nadmorskiej promenady, a także bliskość do przyjemnej plaży Kastella. Jest tu również znacznie spokojniej i mniej imprezowo niż w rejonie Finikoudes.

Warto wiedzieć, że Kastella to szeroka, piaszczysta plaża z płytkim zejściem do wody blisko brzegu, co czyni ją dobrym wyborem dla rodzin planujących wakacje z dziećmi.

Gdzie zatrzymać się w Larnace - Skala

• Olive Island - apartamenty w bardzo dobrej lokalizacji: około 10 minut pieszo do plaży Kastello, do 20 minut do zamku, niedaleko promenady. Standard należy do podstawowych, ale dostępny jest aneks kuchenny.
  • Best Western Plus Larco Hotel - do droższych opcji należy obiekt sieci Best Western. Obiekt posiada własny basen oraz siłownię. W cenę noclegu wliczone jest dobre śniadanie. Mamy dobre zdanie sieci Best Western, dotychczas spaliśmy w ich obiektach w kilku krajach i zawsze byliśmy zadowoleni. Musimy jednak przyznać, że kojarzymy ich z bardziej budżetowych hoteli, a w tym przypadku standard jest wyższy niż się spodziewaliśmy.

Mackenzie - nocleg w okolicy popularnej plaży

Plaża Mackenzie, długa na około kilometr i szeroka na kilkadziesiąt metrów, znajduje się tuż obok lotniska, nieco dalej od centrum Larnaki. Wybór noclegu w jej okolicy może być rozsądnym wyborem, jeśli szukacie miejsca blisko lotniska lub zamierzacie spędzać większość czasu poruszać się wypożyczonym samochodem i wyjeżdżać poza miasto. Jeśli jednak planujecie codzienne dojazdy do centrum Larnaki, nie będzie to najwygodniejsza opcja.

Plaża Mackenzie jest piaszczysta i została nagrodzona Błękitną Flagą, co sprawia, że jest odpowiednia zarówno do sportów wodnych, jak i do kąpieli. Nawet jeśli nie planujecie nocować w tej okolicy, ale jesteście miłośnikami plażowania, warto odwiedzić to miejsce choćby na krótko.

Gdzie spać w Larnace - plaża Mackenzie

• La Veranda Hotel Apartments - obiekt w bliskiej odległości od plaży Mackenzie, z miejscami parkingowymi, o dobrym standardzie. Niedaleko znajduje się przystanek autobusu lotniskowego.
  • The Saline Views - apartament o bardzo dobrym standardzie, z dobrze wyposażoną kuchnią oraz windą. Jest to jednak pojedyncze pomieszczenie, więc trudno trafić w wolny termin.
Warto wiedzieć: Oba zaproponowane przez nas obiekty są znacznie oddalone od centrum, dlatego odradzamy je czytelnikom, którzy planują poruszać się wyłącznie pieszo. Chociaż dzielnica sąsiaduje z lotniskiem, to dotarcie do niego pieszo raczej nie wchodzi w grę, ponieważ trzeba iść dookoła i pokonać kilka kilometrów.

Tanie noclegi w Larnace - na północny-zachód od centrum

Jeśli szukacie bardziej przystępnych cenowo opcji zakwaterowania w Larnace, warto skierować swoje poszukiwania na północny-zachód od centrum, w kierunku stanowiska archeologicznego Kition. Jest to gęsto zabudowany obszar mieszkalny, ze sklepami i lokalami gastronomicznymi nastawionymi na miejscowych. Spędziliśmy tam sporo czasu na spacerach, odkrywając kilka cerkwi i zabytków związanych z historią miasta. Musimy jednak przyznać, że, oględnie mówiąc, nie jest to najbardziej malownicza część Larnaki. Z drugiej strony, łatwiej jest tutaj znaleźć tańsze noclegi, nawet podczas miesięcy letnich.

Dojście do plaży Finikoudes zajmuje stąd od 20 do 40 minut pieszo.

Gdzie nocować w Larnace - wybrane tanie noclegi na północny-zachód od centrum

• Aladdin's Hostel - popularny wśród młodych turystów hostel, w naprawdę niezłej lokalizacji - do plaży Finikoudes jest stąd około 20 minut pieszo. Niestety, w przypadku wszystkich pokoi dostępna jest wyłącznie wspólna łazienka.
  • Cozy and Traditional EC Studios - wyremontowany apartament, niecałe 30 minut pieszo od plaży Finikoudes. Goście narzekali na kilka kwestii, ale przy dobrej cenie, można na część rzeczy przymknąć oko.